اتصالات تک پیچ سازه فضاکار

انواع سازه ‌های فلزی و کاربرد آنها در رشت، انواع سازه های فضاکار و ویژگی های آن ها در گیلان، انواع سازه های فولادی و فلزی در گیلان، سازه ی فلزی و انواع آن در ساختمان سازی در گیلان، طراحی و اجرای سازه های فولادی | نمایندگی ایران خودرو گیلان، طراحی و اجرای سازه های فولادی در گیلان، معرفی انواع سازه‌های فولادی

سازه فضایی با اتصالات تک پیچ(catrus)انواع اتصالات سازه فضاکار قیمت سازه فضایی قیمت پوشش سقف سازه فضاکار
                                سیستم سازه فضایی تک پیچ

سازه فضایی با اتصالات تک پیچ یا کاتروس (CATRUS) اولین بار در اسکاتلند ابداع گردید.

در این نوع اتصال اعضا سازه که همان عضو های جان شبکه سازه فضاکار هستند در محل سوراخکاری شده توسط پیچ و مهره به یکدیگر متصل و به عبارتی گره می خورند.

درسیستم سازه فضایی با اتصالات کاتروس ، اعضای لایه میانی بطور مستقیم از مرکز گره عبور ننموده و منجر به ایجاد ممان خمشی جزئی در این عضوها می شود و لذا این سیستم برای دهانه های بزرگ توصیه نمیگردد.

این نوع اتصال معمولا برای سازه هایی تا دهانه 12 متر اجرا می گردد.

سیستم یونی بت(UNIBAT) از مجموعه سازه فضایی با اتصالات تک پیچ

 سیستم یونی بتکه برای اولین بار در انگلستان ابداع شده از واحد های هرمی تکرار شونده تشکیل شده است.

بطوریکه این هرم های معکوس با قاب های صلب مدول های استاندارد،  سیستم یونی بات را در لایه فوقانی و میانی تشکیل داده و در گوشه ها با استفاده از پیچ های فولادی با مقاومت کششی بالا به یکدیگر متصل می شوند.

این هرم‌ها تشکیل‌دهنده شبکه برای اطمینان از درستی ابعادوکیفیت جوش،جداگانه‌در کارخانه تولیدشده و با اتصال‌آن‌ها به‌یکدیگر درمحل‌پروژه شبکه‌سازه‌فضایی احداث‌می‌گردد.

در سازه فضاکار به روش تک پیچ یا کاتروس همه اعضا سازه فضاکار از لوله یا پروفیل تشکیل شده و معمولا برای دهانه های بین 5 تا 12 متر استفاده می شود و به اعضا اتصال کمتری در مقایسه با اجرای سازه فضاکار به روش مرو نیاز است به همین لحاظ در شرایط مشابه از قیمت مناسب تر در مقایسه با سایر سیستم ها برخوردار است.

منبع:سازه های فضایی نقشان

سازه فضا کار چیست؟مقالات

اتصالات سازه فضاییانواع سازه فولادیپوشش سقفپوشش سقف سازه فضاکارفروش قطعات سازه فضاکارقیمت پوشش سقفقیمت سازه فضایی در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.