ساخت سازه های فضایی با فرم آزاد و علت اهمیت آن

سازه فضایی فرم آزاد سازه فضاکار فرم آزاد کاربرد های سازه فضاکار فرم معماری سازه فضاکار فرم آزاد پوشش سقف اسکلت فلزی اجراء سازه فضایی در تهران طراحی انواع سازه فضاکار نصب سازه فضایی در ساری اجراء سازه فضاکار در اصفهان اجراء پوشش سقف در مازندران فروش سازه فضاکار در تبریز فروش پوشش سقف در کرمان انواع پوشش سقف اسکلت فلزی

امروزه ساخت سازه فضایی با فرم های آزاد سازه فضاکار توجه اکثریت طراحان را به خود جلب نموده است به گونه ای که کاربرد فرم های آزاد در طراحی سازه ها بسیار افزایش یافته است.
در واقع معماران و طراحان در طول تاریخ همواره تلاش کردند تا سازه های جدید و خاصی را به وجود بیاورند و مدرن ترین نوع سازه فضایی که امروزه از نظر طراحی هیچ محدودیتی در آن وجود دارد، ساخت سازه هایی با فرم آزاد است.

سازه های فضایی با فرم آزاد چیست؟

در واقع معماران و طراحان در طول تاریخ همواره تلاش کردند تا سازه های جدید و خاصی را به وجود بیاورند و مدرن ترین نوع سازه فضایی که امروزه از نظر طراحی هیچ محدودیتی در آن وجود دارد، سازه هایی با فرم آزاد است. نکته و موضوع بسیار مهمی که باید بدانید این است که برای ساخت چنین سازه هایی علم معماری و مهندسی پیشرفت های بسیار زیادی کرده و همین مسئله باعث شده تا امروزه بشر بتواند اقدام به ساخت سازه هایی با طراحی خاص، شگفت انگیز و عجیبی کند که تمامی این موارد در طبقه بندی فرم آزاد قرار می گیرد.

علت اهمیت ساخت سازه های فضایی با فرم آزاد

یکی از سوالات بسیار مهمی که امروز مطرح می شود این است که چرا سازه های فضاکار با فرم آزاد رفته رفته اهمیت و محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده اند.
به منظور پاسخ به این سوال باید گفت که بشر همواره تلاش کرده تا محدودیت ها را شکسته و خارج از چهارچوب های مقرر شده قدم بردارد.
این مسئله در علم معماری و ساخت سازه باعث شده تا شاهد به وجود آمدن سازه های فضاکار با فرم آزاد باشیم که محدودیت آن ها تنها در خلاقیت طراح است.
در واقع امروزه طراحان با سازه ها اقدام به وجود آوردن ساختمان ها و بناهای خاص و جذاب می کنند.
نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که سازه های فضاکار با فرم آزاد در بخش های مختلف در این خصوص می توانند به نحوی عمل کنند که محدودیت های مرسوم را شکسته و فرم خاص و جذابی بگیرند.

 طراحی سازه فضایی

مزایای فرم آزاد سازه فضاکار

 از جمله دلايل گرايش به سمت فرمهای آزاد ميتوان به بهينه كردن فرم سازه و مقاطع سازه ای و به تبع آن كاهش وزن سازه و اقتصادی تر شدن طرح اشاره كرد.

بدیهی است كه كاهش وزن سازه، عملكرد لرزه ای بهتـر و همچنـين كـاهش وزن فونداسيون مورد نياز را به همراه خواهد داشت.

خارج شدن از فرم سازهای منظم و مكعبی به سمت فرم آزاد، حركتي به سمت مصرف بهينه مصالح بـوده است.

از لحاظ زيبايی شناسی نیز ميتوان گفت:

سازه فضاکار فرم آزاد، امکان عمده ای به مهندسان و معماران برای تلفیق اصول زیبایی شناسی و ابداعات می نماید.

که این مهم خود با تضمین عملکرد مورد نظر در سازه های مختلف محقق می شود.

در واقع فلسفه حاکم بر فرآیند طراحی مبتنی بر فرم شناسی سازه و به کارگیری معماری در محتوای سازه است.

ايجاد فرمهای بديع و استفاده از ايـن زبان نو در معماری باعث جذابتر شدن طرحهای گشته و به دليل اهميت و تـاثير بصـری فـرم خـارجی سازه، حس دعوت كنندگی را در كاربريهاي مختلف معماری افـزايش مـيدهـد.

منبع:سازه های فضایی نقشان

سازه فضا کار چیست؟مقالات

پوشش سقفپوشش سقف سازه فضاکارسازه فضایی در مازندرانطراحی و اجراء سوله سبکفروش سوله سبکفروش قطعات سازه فضاکارفروش و اجراء پوشش سقفقیمت اجراء سازه فضاکارقیمت سازه فضایی

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.