پروژه دنیای آرزو در شهر ساری


مجموعه دنیای آرزو، دریچه ای به سوی تکنولوژی مدرن بوده که تنوع، جذابیت و ایمنی را برای ساکنین محترم شهر ساری و گردشگران خطه شمال کشور فراهم می آورد.
دارای زیربنای بیش از 28000 متر مربع در 8 طبقه می باشد که 4 طبقه تجاری شامل 148 واحد و 4 طبقه خدماتی، تفریحی، رفاهی می باشد که دارای فرم سازه فضاکار تک لایه است.

فرم سازه فضاکار در این پروژه

در این پروژه از فرم سازه فضاکار تک لایه استفاده کرده ایم.

یکی از سوالات بسیار مهمی که مطرح می شود این است که سازه فضاکار تک لایه به چه نوع از سازه های گفته می شود؟
در پاسخ به این سوال باید گفت که یک سازه تک لایه متشکل از اعضایی نظیره تیر، صلب، پیچ، گوی و… هستند. این اجرا به شکل ساده در درون صفحه واحدی هم بندی شده و مورد استفاده قرار می گیرند.
در واقع این سازه ها شکل ساده ای داشته و دارای ویژگی های خاص و مختلفی هستند. همین موضوع باعث شد تا شاهد استفاده از این سازه ها در بخش های گوناگونی باشیم.
در واقع از آن جایی که سازه های تک لایه به عنوان اولین نسل از سازه های فضایی مورد استفاده قرار می گرفتند، امروزه نیز شاهد استفاده از این نوع سازه ها در بخش های گوناگون هستیم.

 

سازه فضاکار تک لایه

 

سازه فضاکار تک لایه بیشتر بصورت تخت اجرا میگردد و بیشتر برای مواردی کاربرد دارد که نیاز به مقاومت خاصی ندارد و بیشتر در جهت پوشش های نمایشگاهی و سطوع سبک و بدن نیاز به فشار از بالا و پایین میباشد.همچنین در نورگیر ساختمان ها سر در ورودی ساختمان ها گنبد های تک لایه طراحی و اجرا میشوند. پس طبیعتا این نوع از سازه در حوزه صنعت مورد استفاده قرار نمیگیرد.

طبقات مجتمع

  • زیرزمین: شامل فودکورت، هایپرمارکت و پارکینگVIP می باشد.
  • طبقه همکف: شامل برندهای بین المللی پوشاک،محصولات چرمی وبرندهای مرتبط،شعبه بانکی و صندوق امانات در زیرزمین بانک است.
  • طبقه اول: شامل برندهای تراز اول ایرانی،دوکافی شاپ،فضای استارت آپ وآژانس هواپیمایی می باشد.
  • طبقه دوم: شامل لوازم خانگی دیجیتال،دو کافی شاپ و بالکن.
  • طبقه سوم: شامل سه بخش مزون عروس و داماد،طلافروشی و یک بخش مختص بانوان است.دو کافی شاپ بابالکن که یکی از آنان مختص بانوان می باشد.
  • طبقه چهارم: شامل رستوران چند منظوره و بین المللی با دو آشپزخانه ایرانی وفرنگی با فضای 1200 مترمربع وبالکن روباز به متراژ 800 مترمربع است.
  • طبقه پنجم: فضای 1200 متری شامل شهربازی،مهدکودک و رستوران غذاهای ارگانیک.
  • طبقه ششم: سالن چندمنظوره مختص همایش، سمینار،جشنواره ها و… می باشد.

تصاویر این مجموعه را با هم ببینیم :

پروژه دنیای آرزو

سازه فضاکار تک لایه

سازه های فضایی چند لایه و یک لایه چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

اگر بخواهیم به این سوال بسیار مهم پاسخ دهیم باید گفت که در سازه هایی تک لایه شاهد تاثیر رفتار خموشی مسلط هستیم و در واقع شاهد نیروی برشی و گشتاور پیچشی در این دسته از سازه های فضایی خواهیم بود.

انواع سازه های فضاکار یک لایه

یکی از موضوعات بسیار مهمی که باید بدانید این است که امروزه شاهد انواع مختلفی از سازه های فضایی تک لایه هستیم که هر یک از این سازه ها ویژگی های خاص و منحصر به فرد داشته و در بخش های گوناگونی متناسب با نیاز کارفرما و پروژه از آن ها استفاده می شود. اگر بخواهیم شما را با سازه های فضایی تک لایه آشنا کنیم، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سازه های شبکه ای تخت تک لایه
  • سازه های چلیکی تک لایه
  • سازه های گنبدی تک لایه

سازه فضاکار یک سیستم خرپای سه بعدی است که دهانه‌های آن در دو جهت گسترش یافته‌اند و اعضای آن فقط تحت تأثیر کشش و فشار قرار دارند. این سازه‌ها از مدول‌های یکسان و تکرار شونده با لایه‌های موازی در بالا و پایین (مشابه میله‌های فوقانی و تحتانی خرپا) تشکیل می‌گردند.[۱] سازه فضاکار، به مجموعه سازه‌های مشابهی اطلاق می‌شود که شامل شبکه‌ها، طاقها، برجها، شبکه‌های کابلی، سیستم‌های پوسته‌ای و غشایی، سازه‌های تا شونده و ترکیبات کش بستی می‌شود. این تعریف، یک تعریف ریخت شناسانه از سازه‌های فضا کار است.[۲][۳] بیشتر بدانید

پوشش سقف این پروژه توسط شرکت سازه فضایی نقشان انجام شده است.

جهت اطلاعات بیشتر در مورد سازه های فضاکار و انواع آن می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

 

 

پروژه هاپروژه های انجام شده

اتصالات سازه فضاییانواع پوشش سقفپوشش سقفدنیای آرزو ساریساخت سازه فلزی سبکساخت سولهسازه فضا کار در ساریفروش قطعاتقیمت ساخت سولهمجتمع دنیای آرزو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.