پروژه سازه فضاکار قوسی گیت ورودی گمرک کیش

ساخت پارکینگ ارزان

سازه فضاکار قوسی ،یکی از فرم های معماری زیبا و پر طرفدار در اسکلت فلزی به شمار می آید. به همین منظور این فرم سازه ای مورد توجه ویژه مهندسین در ساخت سازه فضاکار قرار گرفته است.

پروژه گیت ورودی گمرک کیش

مکان: جزیره کیش
تاریخ: ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
کارفرما: سازمان منطقه آزاد کیش
کاربری: ورودی اصلی گمرک
مراحل انجام : طراحی، تولید ،نصب
مساحت ۸۵۰ متر مربع
فرم سازه : قوسی

 

سازه فضاکار قوسی

این پروژه که از سازه فضاکار قوسی در آن استفاده شده ، با مساحت ۸۵۰ متر مربع واقع در جزیره کیش از تاریخ۱۳۹۲/۰۴/۲۱ شروع شده
احداث سازه فضا کار قوسی با سیستم گوی سان تشکیل شده از یک سازه دولایه تاچند لایه
مراحل انجام پروژه طراحی ،تولید، نصب بوده و در تاریخ ۱۳۹۲/۵/۱۰ اتمام پروژه انجام شد.

روش‌های نصب

  • گسترش و تثبیت تمامی اعضای سازه به صورت یکجا، سپس نصب آن محل دائمی.
  • گسترش و تثبیت تمامی اعضای سازه در بخش‌های کوچک بر روی زمین سپس بالا بردن آن‌ها تا موقعیت نهایی و نصب روی تکیه‌گاه دائمی.
  • گسترش و تثبیت اعضای سازه قطعات بزرگتر روی زمین سپس بالا بردن و نصب آن‌ها در هوا به قسمت‌هایی از سازه که قبلاً نصب شده‌اند.
  • گسترش و تثبیت اعضای سازه به صورت یکجا بر روی زمین سپس بالا بردن و نصب آن در محل دائمی.

از روش‌های یاد شده روش اول به دلیل وزن سازه و دشواری عملیات نصب اجزا در ارتفاع بلند کمترین کاربرد را در میان سایرین ارد.[۶] بیشتر در ویکی پدیا

سازه فضاکار قوسی

در این نوع سازه فضایی گوی های سازه بصورت خاص طراحی و ماشین کاری میگردد و در راستای موازی هم بصورت شبکه ای به هم متصل شده و اجرا میگردد.

البته متداولترین کاربرد سازه فضایی قوسی بیشتر در سالن های صنعتی با سطح وسیعی از پوشش که نیازمند پوشش بدون ستون برای مفید بودن فضای کار میباشد که تحمل بالایی در فضار از بالا ( بار مرده ) و همچنین فشار از پایی ( اعم از جرثقیل های سقفی و طبقات متصل به سقف سازه و..) میباشد.

سازه فضایی قوسی مزیتی نیز دارد که با استفاده از قابلیت آن میتوان طراحی و اجرای دهانه های بالا تا ۱۵۰ متر را نیز بدون ستون میسر ساخت از این رو در بیشتر موارد کاربرد داشته و رایجترین نوع سازه فضایی میباشد.

از کاربرد های این نوع از سازه میتوان در سالن های صنعتی برای کارخانجات بزرگ تولیدی و آشیانه های فرودگاه برای پوشش و سالن های ترمینال و فرودگاه بعنوان پرکاربردترین مکان ها یاد آوری نمود.

شرکت نقشان با بیش از سال ها تجربه در ساخت سازه فضاکار در اختیار شما عزیزان می باشد. برای ارتباط با ما تماس بگیرید

پروژه هاپروژه های انجام شدهپوششسازه فضا کار

اتصالات سازه فضاییپوشش سقفجزیره کیشساخت سولهسازه فضایی نقشانسازه قوسیسقف سبکسوله ارزانسوله سبکمنطقه آزاد کیش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.